Nasza szkoła w CRS1
W nowym roku szkolnym Szkoła Podstawowa nr 4 im. św. Jana Pawła II realizować będzie działania związane z przystąpieniem do pierwszego etapu Całościowego Rozwoju Szkoły. Przygotowania potrzebne do wejścia w program CRS1 zaczęły się już w drugim półroczu minionego roku szkolnego. Jako szkoła chcemy w widoczny sposób zmienić kulturę swojej pracy w co zaangażowani będą nauczyciele, uczniowie jak również rodzice. W ramach pierwszego poziomu Całościowego Rozwoju Szkoły jego uczestnicy biorą udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach regionalnych oraz kursach internetowych. Każda placówka wspierana jest indywidualnie przez opiekuna - praktyka oceniania kształtującego (OK).
Na poziomie podstawowym (CRS 1) szkoły poznają i wprowadzają do swojej codziennej praktyki podstawowe elementy oceniania kształtującego – cele lekcji, kryteria sukcesu oraz informację zwrotną. Ocenianie kształtujące nazywane jest również "ocenianiem pomagającym się uczyć”. Strategia ta przynosi duże efekty w pracy z uczniami. Stwarza atmosferę sprzyjającą uczeniu się, przejawia się większym poczuciem własnej wartości uczniów, zaangażowaniem w proces uczenia się. Elementy oceniania kształtującego służą uczniowi do tego, aby uświadomił sobie, co zrobił dobrze, co źle i jak może poprawić swoją pracę. Pomagają uczniowi w trakcie świadomego procesu uczenia się, powodują, że uczeń staje się bardziej samodzielny.
Jako grono pedagogiczne jesteśmy otwarci na zmiany na lepsze. Jest to duże wyzwanie ale jesteśmy przekonani, że razem – jako społeczność szkolna - zbudujemy atmosferę życzliwości, wsparcia i akceptacji, która pomoże dzieciom świadomie i efektywnie uczyć się.
W szkole pojawiły się informacje dotyczące elementów oceniania kształtującego, dla uczniów przygotowane zostały drobne, powitalne upominki, związane z etapami wprowadzania nowej strategii uczenia(się) w nowym roku szkolnym 2021/2022.
Dyrekcja i Nauczyciele
SP nr 4 w Ząbkach