Szkoła Podstawowa Nr 4 im. św. Jana Pawła II

ul. Harcerska 9

05-091 Ząbki

Tel: (22) 777-62-22

sekretariat@sp4zabki.pl

Zapraszamy do świetlicy!

Świetlica szkolna prowadzi zajęcia od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00

Uczniowie przyjmowani są do świetlicy szkolnej na podstawie karty zgłoszenia dostępnej w zakładce:

Świetlica --> Druki do pobrania

 

Numer telefonu do świetlicy :  (22)  777 - 62 - 21  wew. 24
                                                               (22) 777 - 62 - 22 wew. 24

 

RAMOWY PLAN DNIA W ŚWIETLICY SZKLOLNEJ

PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 4 W ZĄBKACH

 

od godz.

do godz.

Realizowane  zajęcia

7:00

8:00

Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, gry planszowe i układanki stolikowe, rozmowy z dzieckiem, „poranek z książką”, czytanie prasy dziecięcej.

8:00

8:30

Gimnastyka poranna – zajęcia ruchowe, zajęcia relaksacyjne przy muzyce, zajęcia na świeżym powietrzu (boisko, plac zabaw).

8:30

9:00

Śniadanie.

  9:00

10:30

Zajęcia programowe (dla II zmiany) związane z tematem tygodnia, realizowane według rocznego planu pracy świetlicy szkolnej:- pogadanki tematyczne, rozmowy kierowane, zabawy z zastosowaniem   dramy, zabawy tematyczne, zabawy integracyjne, filmy edukacyjne; - konkursy, quizy, gry dydaktyczne; - zajęcia plastyczno-techniczne, muzyczne, ruchowe i inne zabawy  rozwijające  twórczą  aktywność dzieci.

10:30

11:.30

Gry i zabawy ruchowe, zabawy indywidualne ( w zależności od pogody: na szkolnym boisku lub w sali świetlicy). Drugie śniadanie (zjedzenie posiłku przez dzieci, które nie korzystają z obiadów).

11:30

12:00

Zajęcia czytelnicze: głośne czytanie w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.

 

 

12:00

 

 

13:00

Odrabianie prac domowych (pomoc wg potrzeb). Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów: zajęcia z dziećmi zdolnymi, zajęcia z dziećmi mającymi trudności w nauce. [zajęcia dla I zmiany].

Zajęcia relaksacyjne, słuchowiska radiowe, zajęcia według zainteresowań, ciche zabawy dowolne inspirowane pomysłowością dzieci. 

13:00

14:00

Zajęcia programowe (dla I zmiany) związane z tematem tygodnia, realizowane według rocznego planu pracy świetlicy szkolnej.

14:00

16:00

Zajęcia sportowo-rekreacyjne na świeżym powietrzu (boisko, plac zabaw).

Programy i filmy edukacyjne, bajki na DVD. Prace w grupach i zespołach zadaniowych. Zabawy rozwijające pamięć i spostrzegawczość, gdy i zabawy logiczne.

 

 

16:00

 

 

17:00

Odrabianie prac domowych (pomoc wg potrzeb). Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów. [zajęcia dla II zmiany] 

Zabawa według indywidualnych zainteresowań dzieci: zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, gry planszowe, układanki, rysowanie i kolorowanie, zabawy ruchowe, nauka własna pod okiem nauczyciela (dla chętnych).

Porządkowanie sali świetlicowej.

 

Ramowy rozkład dnia jest dokumentem podlegającym modyfikacjom zgodnie z aktywnością i zainteresowaniami dzieci. Może być również korygowany w razie zmian w rozkładzie lekcji, a także gdy w świetlicy zgromadzi się bardzo dużo dzieci, np.: z powodu uroczystości szkolnych, posiedzenia rady pedagogicznej, szkolenia, choroby nauczyciela itp.

Wyjście na powietrze (plac zabaw, boisko) planowane jest w zależności od pogody i planu lekcji poszczególnych klas.

 

 

W świetlicy prowadzimy następujące zajęcia:

➢ rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie, szycie, origami …..);

➢ rozbudzające zainteresowania czytelnicze (czytanie tekstów w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom, czytanie bajek, wierszy, opowiadań, prasy dla dzieci, inscenizacje....);

➢ wzbogacające wiedzę, zaspokajające ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, oglądanie albumów przyrodniczych, oglądanie filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z dziećmi, gry dydaktyczne i edukacyjne...);

➢ kształtujące umiejętność wypowiadania się na zadany i dowolny temat (rozmowy z uczniami, pogadanki, historyjki obrazkowe i tematyczne, zabawy słowne...);

➢ kształtujące umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, zabawy z programowaniem, redagowanie gazetki świetlicowej, odrabianie prac domowych...);

➢ kształtujące umiejętności zapamiętywania i odtwarzania fragmentów tekstu wiersza, piosenki (programy artystyczne, inscenizacje, zajęcia muzyczne...);

➢ wzbogacające ekspresję twórczą (pisanie tekstów, wierszyków, rymowanek, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, inscenizacje, zajęcia artystyczne, muzyczne...);

➢ zwiększające sprawność fizyczną (gry i zabawy ruchowe, zręcznościowe, konkursy sprawnościowe, zawody sportowe, rozgrywki w sali i na boisku szkolnym);

➢ relaksacyjne ( relaks przy muzyce, zabawy wyciszające, oglądanie bajek...);

Galeria zdjęć