Zapraszamy do świetlicy!
Świetlica szkolna prowadzi zajęcia od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00
Uczniowie przyjmowani są do świetlicy szkolnej na podstawie karty zgłoszenia dostępnej w zakładce:
Świetlica --> Druki do pobrania
Numer telefonu do świetlicy : (22) 777 - 62 - 21 wew. 24
(22) 777 - 62 - 22 wew. 24
RAMOWY PLAN DNIA W ŚWIETLICY SZKLOLNEJ
PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 4 W ZĄBKACH
od godz. |
do godz. |
Realizowane zajęcia |
7:00 |
8:00 |
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, gry planszowe i układanki stolikowe, rozmowy z dzieckiem, „poranek z książką”, czytanie prasy dziecięcej. |
8:00 |
8:30 |
Gimnastyka poranna – zajęcia ruchowe, zajęcia relaksacyjne przy muzyce, zajęcia na świeżym powietrzu (boisko, plac zabaw). |
8:30 |
9:00 |
Śniadanie. |
9:00 |
10:30 |
Zajęcia programowe (dla II zmiany) związane z tematem tygodnia, realizowane według rocznego planu pracy świetlicy szkolnej:- pogadanki tematyczne, rozmowy kierowane, zabawy z zastosowaniem dramy, zabawy tematyczne, zabawy integracyjne, filmy edukacyjne; - konkursy, quizy, gry dydaktyczne; - zajęcia plastyczno-techniczne, muzyczne, ruchowe i inne zabawy rozwijające twórczą aktywność dzieci. |
10:30 |
11:.30 |
Gry i zabawy ruchowe, zabawy indywidualne ( w zależności od pogody: na szkolnym boisku lub w sali świetlicy). Drugie śniadanie (zjedzenie posiłku przez dzieci, które nie korzystają z obiadów). |
11:30 |
12:00 |
Zajęcia czytelnicze: głośne czytanie w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. |
12:00 |
13:00 |
Odrabianie prac domowych (pomoc wg potrzeb). Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów: zajęcia z dziećmi zdolnymi, zajęcia z dziećmi mającymi trudności w nauce. [zajęcia dla I zmiany]. |
Zajęcia relaksacyjne, słuchowiska radiowe, zajęcia według zainteresowań, ciche zabawy dowolne inspirowane pomysłowością dzieci. |
||
13:00 |
14:00 |
Zajęcia programowe (dla I zmiany) związane z tematem tygodnia, realizowane według rocznego planu pracy świetlicy szkolnej. |
14:00 |
16:00 |
Zajęcia sportowo-rekreacyjne na świeżym powietrzu (boisko, plac zabaw). Programy i filmy edukacyjne, bajki na DVD. Prace w grupach i zespołach zadaniowych. Zabawy rozwijające pamięć i spostrzegawczość, gdy i zabawy logiczne. |
16:00 |
17:00 |
Odrabianie prac domowych (pomoc wg potrzeb). Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów. [zajęcia dla II zmiany] Zabawa według indywidualnych zainteresowań dzieci: zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, gry planszowe, układanki, rysowanie i kolorowanie, zabawy ruchowe, nauka własna pod okiem nauczyciela (dla chętnych). Porządkowanie sali świetlicowej. |
Ramowy rozkład dnia jest dokumentem podlegającym modyfikacjom zgodnie z aktywnością i zainteresowaniami dzieci. Może być również korygowany w razie zmian w rozkładzie lekcji, a także gdy w świetlicy zgromadzi się bardzo dużo dzieci, np.: z powodu uroczystości szkolnych, posiedzenia rady pedagogicznej, szkolenia, choroby nauczyciela itp.
Wyjście na powietrze (plac zabaw, boisko) planowane jest w zależności od pogody i planu lekcji poszczególnych klas.
W świetlicy prowadzimy następujące zajęcia:
➢ rozwijające umiejętności manualne (zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie, szycie, origami …..);
➢ rozbudzające zainteresowania czytelnicze (czytanie tekstów w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom, czytanie bajek, wierszy, opowiadań, prasy dla dzieci, inscenizacje....);
➢ wzbogacające wiedzę, zaspokajające ciekawość świata (czytanie książek, encyklopedii, oglądanie albumów przyrodniczych, oglądanie filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z dziećmi, gry dydaktyczne i edukacyjne...);
➢ kształtujące umiejętność wypowiadania się na zadany i dowolny temat (rozmowy z uczniami, pogadanki, historyjki obrazkowe i tematyczne, zabawy słowne...);
➢ kształtujące umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki, zabawy tematyczne, zabawy z programowaniem, redagowanie gazetki świetlicowej, odrabianie prac domowych...);
➢ kształtujące umiejętności zapamiętywania i odtwarzania fragmentów tekstu wiersza, piosenki (programy artystyczne, inscenizacje, zajęcia muzyczne...);
➢ wzbogacające ekspresję twórczą (pisanie tekstów, wierszyków, rymowanek, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, inscenizacje, zajęcia artystyczne, muzyczne...);
➢ zwiększające sprawność fizyczną (gry i zabawy ruchowe, zręcznościowe, konkursy sprawnościowe, zawody sportowe, rozgrywki w sali i na boisku szkolnym);
➢ relaksacyjne ( relaks przy muzyce, zabawy wyciszające, oglądanie bajek...);